Tens altres plans








Pau estava decidida a donar-li la volta a tot.  Necessità un minut contemplant la fotografia del quadre per a estimar-lo. Estimar-lo amb una força possessiva. 

Li donaren quatre dies per a preparar una bona coartada per almenys un any.  Pau gastà un matí per parlar amb els seus pocs amics íntims i demanar una excedència a la Universitat.  La resta del temps la dedicà al seu objectiu.  

Com una jugadora d'escacs, començà a dissenyar les seues jugades amb mestria: a cada situació, un moviment.  Primer vore el quadre, i si el quadre era tant meravellós com pareixia, apropiar-se'l. I continuar viva.

Quan arribà a la casa on hauria de treballar era tard.  Sense obrir les maletes baixà al soterrani que li anava a fer d'estudi. I allí estava, damunt d'un faristol.  

Pau estigué més d'una hora paralitzada mirant cada detall del quadre, sense atrevir-se a acostar-se.  De cop, es fica a plorar

Després de 6 mesos de treball (preparar les teles, preparar els olis i estudiar els traços) arribà el moment crític.  L'estudi era un desordre de notes, bocets, pigments i draps.  També hi havia un llit per si Pau volia continuar treballant fins l'esgotament, perquè estava prohibit traure res, ni una nota, de l'habitació.  

Pau demanà poder fer notes del quadre a la llum natural...i ja ningú s'adonà que el quadre que eixia emmarcat no era l'original


Pau entrà a sa casa

Tornar Arrere